reklama

Nenaplnení

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Tak ako sneh prikryje svet svojou nehou
a pohladí vyčerpané lono krajiny.
Hladíš moje zmysly vystúpené z brehov,
vyliate až k ústiu vášne za nimi.

Vtrhla si do mňa ako víchor zo severu,
rozbúrila modré polia tmy a bolesti.
A ja, hlúpe zviera, náhlil som sa ku kameňu,
stať sa celopalom rozpáleným do kosti.

Prepadol som modloslužbe, ako Kacír
padajúci k nohám roztúženej bohyne.
Prekliaty deň, keď som spoznal hĺbku krásy,
keď sme pili rozkoš ako oheň vo víne.

Prekliaty deň samoty a beznádeje.
S tebou hyniem, bez teba som dymom vo vetre.
No Boh spojil naše srdcia v gregoriánskom speve,
pripravené splodiť život, tam kde vládne podsvetie.

Marek Sopko

Marek Sopko

Bloger 
  • Počet článkov:  364
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  srandičkynerýmovanéRispetNonaSonetyKatolícka poéziahumorNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu